SEO ovlivňuje dohledatelnost Vašich stánek ve vyhledávačích typu Google a seznam.cz. Zároveň je jedno z nejkrásnějších, ale nejvíce děsivých slov každého markeťáka! O tom vůbec nepochybujte!
Co o SEO říká Wikipedie?
Toto jediné slovo totiž často může stát jako jediné mezi životem a smrtí Vašeho podnikání. Již mnoho let nestačí mít na internetu pouze pěkné stránky a nějaký text, který by se zobrazoval ve vyhledávačích. Proč? Protože tohle již má každý! Tento internetový Boom sebou přinesl hned 2 věci:
- Umožnil, že stránky může mít dnes opravdu každý
- Zapříčinil, že dohledatelné stránky jsou již pouze ty, které mají optimalizované SEO
SEO ve své podstatě vrátilo vše do doby, kdy mělo internetové stránky pouze pár lidí. Dnes má optimalizaci pro vyhledávače pouze pár lidí a pouze tyto stránky jsou na internetu dohledatelné. Ostatní musejí znát přesnou adresu, nebo si platit reklamu. Je to nefér, ale je to tak.
Doba, kdy jsme byli na internetu sami je dávno pryč a stránky se staly dostupné natolik, že se staly povinností. Kdo dnes internetové stránky nemá, tak… Vlastně ani nevím. O těchto lidech nevím v podstatě vůbec nic. A to doslova! 🙂 A proč toho o nic moc nevím? No protože nemají internetové stránky, kde bych si o nich mohl něco zjistit. Stránky jsou prostě nutné, aby se o Vás někdo mohl něco dozvědět.
Základy pro SEO
Základem SEO optimalizace je text, který máte na internetových stránkách. A když říkám text, tak myslím každý text. Nejen ve Vašich článcích, ale také v názvu Vašeho webu, popisku stránek, popisku alternativních textů u obrázků, názvů vkládaných obrázků, způsob pojmenovávání odkazů a mnoho dalšího.
Pokud tedy vkládáte jakýkoli prvek, který obsahuje text, tak by měl obsahovat ta správná klíčová slova, která myslíte, že Vaši zákazníci budou hledat.
Vaše první kroky v optimalizaci
- Jako první si jistě nastavte správný název a popis Vašeho webu.

2. Nastavte, aby se adresa Vašich stránek a článků zobrazovala dle názvů příspěvků

3) A hlavně při psaní textů dbejte na 1000 nejdůležitějších věcí.

Na tomto obrázku můžete vidět ukázku pomocného programu, který již roky využívám při psaní článků pro své weby, nebo weby svých klientů. Zároveň upozorním, že toto není celý seznam věcí, které si pro maximální optimalizaci článku musíte hlídat. Nicméně program mi hlídá nejzákladnějších asi 100 věcí, které by článek měl splňovat, aby se zobrazoval na lepších příčkách ve vyhledávačích.
Ve výsledku by Váš článek měl vypadat asi tak jako tento konkrétní a program Vás ocení zelenými tečkami. 🙂

Nicméně ani těchto milion ohlídaných věcí nemusí stačit k tomu, aby se Váš článek ve vyhledávači zobrazil. Ano slyšíte dobře. Toto je totiž pouze ta část, kterou můžete ovlivnit přímo Vy! Google do hry vpouští i jiné faktory jako například to, co o člověku ví. Pokud někdo navštěvuje Vaše stránky pravidelně, tak mu bude více nabízet Vaše stránky. Pokud je člověk právě nyní ve Vašem okolí, tak mu bude nabízet více Vaše stránky. Pokud mají Vaše stránky SSL zabezpečovací certifikát, tak mu bude nabízet více Vaše stránky. Pokud máte stránky responsibilní pro mobilní zařízení, tak mu bude nabízet více Vaše stránky. Pokud máte rychle se načítací stránky, tak mu bude nabízet více Vaše stránky. Pokud… a tak dále. 🙂
Pokud Vám tento článek alespoň malinko poradil, tak budu rád za komentář a ideálně za sdílení. Protože i to je pro SEO důležité. 🙂
S pozdravem a pohodový den Marek Sýkora za tým beDesign.cz.
Více článků pro Vás připravujeme ZDE.